Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu
19 kwietnia 2024
Gmina Łyse planuje pozyskanie środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na usuwanie i unieszkodliwianie azbestu.
Dofinansowaniem mogą być objęte przedsięwzięcia polegające na unieszkodliwianiu odpadów zawierających azbest. Wysokość dofinasowania (kosztów kwalifikowanych) oraz wkład własny mieszkańca zostaną określone w oparciu o ogłoszenie WFOŚiGW po przeprowadzeniu postępowania przetargowego.
Dofinansowanie nie obejmuje kosztów wykonania nowych pokryć dachowych oraz kosztów związanych z demontażem starej konstrukcji dachu i dotyczy wyłącznie kosztów unieszkodliwiania wyrobów azbestowych.
Osoby, które posiadają eternit zdjęty z dachu lub zamierzają go zdjąć do 30 czerwca 2024 r., a następnie przekazać do utylizacji powinny złożyć w Urzędzie Gminy Łyse, pok. 107 do dnia 06 maja 2024 r. wypełnione druki:
- informacja o wyrobach zawierających azbest,
- ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.
Warunkiem odebrania i przekazania do utylizacji eternitu jest otrzymanie przez Gminę Łyse środków pochodzących z WFOŚiGW.
Zgłoszenia zamiaru usunięcia i utylizacji azbestu dokonane w roku 2023 pozostają aktualne.